Applied Filters:
Now showing items 481 - 490 of 722
Show All
-
Publication
Brunner, Anja: Popular Music, Forced Migration, and the Welcome Culture in Germany and Austria. In: Flath, Beate; Troike, Manuel; Jacke, Christoph (Hg.): Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies). (~Vibes - The IASPM D-A-CH Series 2). Online: IASPM D-A-CH 2022, S. 205-224 [online verfügbar: http://vibes-theseries.org/brunner-migration/].
-
Publication
Annuß, Evelyn; Von Appen, Ralf; Chaker, Sarah; Felber, Silke; Glauser, Andrea Ilse; Kaufmann, Therese; Lettow, Susanne (Hg.): Populismus kritisieren. Wien und Bielefeld: mdwPress 2024. [online verfügbar: https://doi.org/10.14361/9783839474303].
-
Publication
Brunner, Anja: Postkolonialismus. In: Gratzer, Wolfgang; Scheibelhofer, Susanne; Präger, Ulrike; Grosch, Nils (Hg.): Musik und Migration. Ein Theorie- und Methodenhandbuch. (Musik und Migration 3). Münster: Waxmann 2023, S. 134-137.
-
Publication
Kölbl, Marko: Power Hierarchies in Higher Music Education: Personal Reflections from Vienna. In: Brüstle, Christa; Di Cecca, Lucia, Larringa, Itziar; Piškor, Mojc; Sæther, Eva;Wickström, David-Emil (Hg.): MUSIC, POWER RELATIONS, AND BEYOND: Critical Positions in Higher Music Education (MUSIKERTUZ BILDUMA, 3). Donostia-San Sebastián: musikene 2024, S. 177-184.
-
Publication
Gaupp, Lisa; Barber-Kersovan, Alenka; Kirchberg, Volker: Power and Policies in and by the Arts. Introduction. In: Gaupp, Lisa; Barber-Kersovan, Alenka; Kirchberg, Volker (Hg.): Arts and Power. Policies in and by the Arts. (Kunst und Gesellschaft). Wiesbaden: Springer VS 2022, S. 1-18.
-
Publication
Zembylas, Tasos: Practical intelligence and the limitations of practitioners: Multiple forms of knowledge, and their significance in music and Musikvermittlung. In: Chaker, Sarah; Petri-Preis, Axel (Hg.): Tuning Up! The Innovative Potential of Musikvermittlung. (Forum Musikvermittlung - Research and Practice 1). Bielefeld: transcript 2022, S. 131-150 [online verfügbar: https://www.transcript-verlag.de/978-3-8376-5681-7/tuning-up-the-innovative-potential-of-musikvermittlung/?c=313000015].
-
Publication
Claußen, Jonas; Haider, Markus: Das Praxisbeispiel OPENschool – Veränderung im österreichischen Bildungswesen. In: Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie 54 (2023). H. 2, Soziotechnische Arbeits- und Systemgestaltungsansätze, S. 1-8 [online verfügbar: https://www.springerprofessional.de/gruppendynamik-und-organisationsberatung/5878292].
-
Publication
Malmberg, Isolde; Jonas Völker; Dorothee Barth; Tobias Hömberg; Anne Bubinger; Matthias Schillmöller; Horn, Reinhard: Praxisinitiativen einer ökologischen Musikpädagogik im deutschsprachigen Raum. . In: Diskussion Musikpädagogik 102 (2024) S. 28–40.
-
Publication
Christof, Eveline; de Zordo, Lea (Hg.): Praxismodelle. (journal für lehrerInnenbildung 2023/1). Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2023.
-
Publication
Ahmedaja, Ardian: The Presentation of Traditions in Albania as a Mediation of Political Events: From National Awakening to the National Folklore Festival as Institution. In: Scott, Derek B.; Rantanen, Saijaleena (Hg.): Institutionalization in Music History. Helsinki: DocMus Research Publications 2022, S. 146-176.